vrijdag 27 juni 2014

Lekker lunchen

Hoi allemaal,

Omdat ik net onder mijn slotjesbeugel heb gekregen, kan ik nog weinig eten. In ieder geval geen brood. Daar heb ik een oplossing voor bedacht!

1. Roerbak-ei
Een ei roerbakken en meenemen in je broodtrommel. Superlekker!

How-to: Roerbak-ei


1. Verhit een koekenpan met braadboter/roomboter/wat jij dan ook maar gebruikt ;)
2. Doe zoveel eieren als jij wilt voor je lunch (ik doe er meestal 2 of 3) in de koekenpan.
3. Roer de eieren door met een spatel, zodat ze niet plat blijven liggen, en een gebakken ei worden.
4. Doe er, als je eventjes geroerd hebt, een scheutje melk bij.
5. Ga weer even roeren. (voor of na het roeren: Voeg de kruiden toe die jij lekker vindt bij je ei. Aanrader: Italiaanse tuinkruiden!)
6. Doe dat net zolang totdat de stukjes gebakken zijn.
7. Laat ze een poosje afkoelen
8. Doe ze in je broodtrommel met een lepel erbij!

2. Banaan
Neem een zakje en bewaar daar je banaan in, om te voorkomen dat hij bruin wordt. Sluit het zakje goed af.

3. Yoghurtje
Er bestaan dus van die bakjes (fruit) yoghurt. Die kan je gewoon meenemen! Je kan het opeten met dezelfde lepel als die je gebruikt voor het roerbak-ei.

4. Soep
Zie mijn blogje over soep mee naar school nemen, of koop cup-a-soup op school!
Als je niet zo'n lange pauze hebt, kan je dit het beste als eerste doen/opdrinken, omdat je dit niet kan bewaren als de les begint.

Jammer genoeg was ik vergeten om het roerbak-ei maken te filmen, dus de volgende keer beter!

Eet smakelijk!

Ceetje
 

Geen opmerkingen: