maandag 26 mei 2014

In Griekenland - Griekse yoghurt

Beste lezers,

Ik hoorde jullie in de reacties over Griekse yoghurt. Zelf eet ik dat ook regelmatig (maar dan als toetje). Het is superlekker en ik besloot er een post aan te wijden. Griekse yoghurt is wat dikker dan gewone yoghurt en het schijnt ideaal te zijn in diëten, voor de diëters onder ons. ;) Griekse yoghurt is eigenlijk gewone yoghurt waar de vocht uit is gefilterd.  Met Griekse yoghurt kan je van alles doen. Het is goed als ontbijt omdat er veel eiwitten in zitten. Dan heb je langer een vol gevoel.

Classy
Hoe is Griekse Yoghurt nou écht lekker? En wat is nou de klassieke manier om Griekse yoghurt klaar te maken? Met honing en walnoten. Zelf eet ik dat heel vaak. Je kunt er net zoveel honing in doen als je wilt, en dat geldt ook voor de walnoten.

Fruity
Griekse yoghurt is ook heel erg lekker met fruit. Een echte aanrader is om er aardbeien en suiker in te doen. Heerlijk zomers en aardbeien zijn gezond! ;) Ik heb dat een keer bij een vriendin van me gegeten. Superlekker! Hier geldt weer: Doe er net zoveel in als jij lekker vindt. Van allebei.
Natuurlijk kun je er ook ander fruit in doen. Maar rood fruit is echt een aanrader. Blauwe bessen zijn ook heel lekker. Dan doe je er honing in en blauwe bessen. Jummie!

Nog meer recepten? Als je op google zoekt op: Recepten griekse yoghurt, vindt je er superveel!



Eet smakelijk!

Ceetje

7 opmerkingen:

Anoniem zei

mmmmmmm

Anoniem zei

hoeveel views heb je vandaag gehad?

x
alice

-A- zei

Hey ceetje,

Ja hoeveel views precies worden het er nog steeds meer?

-A-

ceetje zei

Hoi Alice,

Na mijn 'promotie 'op facebook heb ik iets meer dan 100 views per dag! Vandaag heb ik er tot nu toe 133! Leuk dat je zoveel interesse hebt.

X Ceetje

Anoniem zei

Heeee!

Ik heb echt nog een superlekker en top recept! Misschien kun je die ook op je site zetten?

Het is namelijk ook met Griekse yoghurt. Je doet ongeveer drie lepels Griekse joghurt in een kommetje daar doe je ook drie lepels bosbessenyoghurt overheen. Dan doe je er cornflakes of musli bij en dan nog wat bosbesjes en eventueel wat cocosrasp.
Dit is erg lekker!

Doeeeei

ceetje zei

Heey anoniem,

Supergoed idee! Die komt zeker een keer op m'n site!

x Ceetje

Anoniem zei

ow super! dankjewel! erg leuk!