woensdag 14 mei 2014

lekker-veel-tijd-voor-een-lekker-ontbijt 3

Goedemorgen!

Het is alweer bijna middag, maar ik blijf stellig bij het ontbijt. Dan maar brunchen.
Vandaag neem ik weer een nieuw deel van het lekker-veel-tijd-voor-een-lekker-ontbijt project.
We hebben al de warme broodjes en de crackers gehad, en nu nemen we het fruit. Daarover valt veel te vertellen. Fruit kan je opdelen in verschillende categorieën:
- Rood fruit
- Tropisch fruit
- Pitfruit
- Citrusfruit
- Zacht fruit

Erg lekker en gezond zijn mineola's. Mineola's zijn geen Nederlands product maar wel erg lekker in een fruitshake.
Fruitshake: (stuitert van de vitaminen)

Lekker in een fruitshake:
- Eigenlijk is ál het fruit lekker! Je kunt gewoon kiezen wat jij lekker vindt.
- Munt
- Yoghurt
- Sap
- Stukjes schil van een sinaasappel, mineola, ofz.
- Theekruiden
- Tuinkers

In een fruitshake kun je enorm veel variëren en zelf kiezen welk fruit jij het lekkerst vindt.
Munt is tegenwoordig overal te koop, makkelijk zelf te kweken en heerlijk in een fruitshake.
Het is eetbaar en een goede smaakmaker, net zoals tuinkers.

Fruit op brood
Fruit op brood kan heerlijk zijn. Als ik dan brood eet, beleg ik de boterham het liefst met fruit.
Dit is een lijstje van lekkere combinaties met fruit.

- Pindakaas met banaan
- Pasta met banaan
- Aardbeien met suiker.
- Suiker met tuinkers
- Jam met verse stukjes aardbei/framboos
- Stroop met peer

Sommigen zijn niet voor te stellen, maar ik heb ze bijna allemaal geprobeerd. Sommige heb ik zelf uitgevonden. 😊 Dit was het fruitonderdeel van lekker-veel-tijd-voor-een-lekker-ontbijt. De volgende keer doe ik misschien wel iets met ei. Dan laat ik een leuk trucje zien, en vertel ik wat lekker is bij een ei en hoe je eieren verschillend kunt klaarmaken.

Eet smakelijk!