dinsdag 27 mei 2014

In Kenia

Goedemorgen!

Ik had zojuist een les van een stel leeftijdgenoten uit Kenia. Ze kwamen in Nederland aan, met z'n achttienen. Ze hadden niet eens een tandenborstel bij zich! Ze hadden voor alle achttien kinderen bij elkaar drie tassen, niet eens heel groot. Een jongen liet een foto zien van zijn ontbijt. Het was heel weinig. Dat sprak me wel heel erg aan. 'Is it hard to come here with... nothing, and see that we've al our own bags, clothes, a big classroom and things like that?' vroeg een meisje uit mijn klas. De jongen knikte. Zijn ogen werden rood. Ook bij een paar andere jongens kwamen er tranen in hun ogen. 'It is very difficult. You don't have any uniforms, and your classroom is so big.' Arme jongens. Ik kreeg medelijden met ze. Nu zijn er een paar scholieren met ze aan het voetballen. Kenia tegen Nederland. ;) Hup holland hup. De Kenianen zijn toch veel beter. Ze zijn nu al aan het winnen.
Nou lekker dan. Vandaag dus even geen recept. Morgen geef ik ideetjes met muesli. Misschien wat voorwerk doen dan maar? ;)

Eet smakelijk,

Ceetje

1 opmerking:

Jenny zei

Mooi! Goed om te beseffen dat welvaart niet "gewoon" is.